уторак, 1. септембар 2015.

Nestvarno III (Unreal III)


Posle 4. Kg1 sledi:
4. ... d3 5. hxg5 Qd4+ 6. Kh2 Qe3 7. gxh6 Bxh6

Sada posle 8. Kg3 nastaje sledeća pozicija:


Sada posle8. ... Ng6 može da vodi i u sledeću poziciju:


Koja je u granici remija (tri figure na dva topa), ali svakako zanimljiva.
Posle 8. ... Qf4+ 9. Kh3


Crni dobija bilo sa 9. ... Nf6 (sad mnogo jače nego potez ranije) bilo sa (najjači potez) 9. ... Nc1 uz 10. ... Ng6 (što je odgovor i na Bg3 i na Qg4+).
1) 8. ... d2
2) 8. ... Bg5
3) 8. ... Qg5
4) 8. ... Ng6 (druga varijanta)
Što vodi raznim zanimljivim pozicijama ali je na štetu crnog:
1) Posle d2 crni ostaje sa kvalitetom manje (praktično forsirano do pozicije) i gubi (iako to do same pozicije na dijagramu ne izgleda da će biti):


(uzgred je lepa slika posle nekoliko poteza gde crnom "vise" i kraljica i skakač ali beli, na potezu, uzima topa!)


Dakle, najbolje za belog je:
1. Rxd2 Qxd2 2. Bc4 Qg5 3. Qxg5 Bxg5 4. Rxb1 Nb4 (žilava odbrana ali je nedovoljno jer pada pešak na a3 i ostaje slab na a4 koji je izgubljen) 5. Bxa2 Nxa2 6. Nc2 Be7 7. Ra1 Nc3 8. Nxa3 i  crni je sa kvalitetom manje bez kompenzacije (i uz slabog a4 pešaka taman dovoljno da se partija izgubi). Posle 8. ... Kg7 (i 238 miliona nodova) StockFish 6 daje -2.98 što još nije 100% pobeda belog ali je bar 98%, iako beli treba da odigra još prilično do nje (pobede).

Posle 1. exd5 belom sledi mat u 18. poteza (počevši sa 1. ... Bf5+), ali je posle 2. Qg4+ dovoljno loše za belog (gubi odmah kraljicu).

1. gxf4 (doduše) dolazi u obzir ali to vodi (samo) u remi (koji crni, doduše, treba da brani jer je beli nešto bolji),
npr. 1. ... Nxf4+ 2. Kg4 Nxh5 3. Rxb1 Rb2 4. Bc4 Nc3 5. Rbg1 Be3 6. Kxh5+ Bxg1 7. Rxg1+ Kf8

Crni ima (samo) dva (i to udvojena, doduše odmakla) pešaka za figuru ali ipak je nedovoljno da bi crni pobedio. StockFish 6 kao crni ocenjuje poziciju kao -0,54 što je u granicama sigurnog remija.

2) Posle Bg5, crni dolazi u podređen položaj:


gde je još u granici remija (iako SF6 ocenjuje kao +1,72 ili +1,78 za belog) mada se treba za to i izboriti.
Ova varijanta vodi od toga da crni osvaja figuru ali gubi (čak) 5 pešaka!! (od tri više i kvaliteta manje dolazi do dva manje i dve figure na topa).

3) Qg5 vodi u okvire remija sa pozicijom (na kraće vreme ocenjene kao 0.00 a posle kao c.c.a. +0.20)
gde je pozicija crnog čvrsta i stabilna iako je materijalno slabiji (pešak za kvalitet).


Beli je na potezu i dve (kompjuterske) ideje su Bh4 ili Ba5. Pešak na a4 se ne može uzeti jer pada top na h1 ali (mi se čini) Kg4 dolazi u obzir (osim kompjuterskih "ideja").
4) Ng6
9. Qxh6 Qf4+ 10. Qxf4 exf4+ 11. Kh3 Bc2 12. Rd2 Ne5 13. Bh4 Bb1 14. Bf6 Rxd2  15. Bxe5 f6 16. Bxf6 Kf7 17. Be5 Rd1
stižemo pravo u remi! 


Slično i u varijanti:
10. g3 Nxf3 11. Bxd3 Nxd2 12. Bxc2 Nb3 13. gxf4 Nxa1 14. Bxa4 Rb1 15. Rh2 Rxe1 16. Rxa2 Rxe4 17. Bd1 Nb3 18. Rg2+ Kf8 19. Bxb3 Rxf4


ili u još "luđoj" 12. Rxd3 što vodi u:


gde crni ima figuru manje ali je remi!
I da zaključim:
Pobeda jeste trivijalna (pobeda u svim kombinacijama) ali je prava lepota i komplikovanost u varijantama gde je crni neprecizan i gde većina njih vodi u remi. Remi može biti i zanimljiviji od pobede ... možda je Bronštajn bio u pravu, možda je rezultat u šahu ono što ga ne čini lepšim i zanimljivijim.

Нема коментара:

Постави коментар