среда, 17. фебруар 2016.

Bliže originalnoj partiji, i još lepše od prethodnog, Closer to the original game, and even more beautiful than previous


Pozicija na sledećoj slici je bliža originalnoj iz partije a završetak prevazilazi čak i neverovatne pozicije iz prošlog teksta.


crni na potezu (black on the move)

3r4/2kn1PP1/1r2p1B1/3p3N/3q3p/2p2Q2/1p3RKP/8 b - - 0 29 

Beli je potez bliži osmom redu sa svoja dva pešaka i to omogućava da i pored kvaliteta i dva pešaka manje izvuče REMI. Prilično je forsirano za obe strane, pri čemu se čini da će dobiti čas crni, čas beli. Analliza će biti data posle glavne linije, koja na neverovatan način vodi pravo u remi posle nekih 15-tak poteza, odnosno teorijskog posle 17. poteza belog.

1. ... Rbb8 2. Rc2 b1N (!!?) 3. Bh7 Ne5 4. Qf4 Qxf4 5. Nxf4 Nxf7 6. Nxe6+Kd6 7. Nxd8 Rxd8 8. Rf2 Ke7 9. g8R Rxg8+ 10. Bxg8 Ne5 11. Bxd5 Nd2 12. Re2 Kf6 13. Re3 c2 14. Rc3 Nd3 15. Rxc2 Ne1+ 16. Kh3 Nxc2 17. Kxh4 1/2:1/2



Ironično, crnom ne trebaju dva skakača za remi jer beli ima krivouglog lovca.
Sa druge strane, belom treba lovac da bi bio remi. Bez lovca crni dobija, čak i po najnovijim pravilima o 50 poteza (bez izuzetaka). Iako mu treba skoro 100 poteza neće prekršiti pravilo "50 poteza" jer će koristiti to da beli mora pomeriti pešaka.

Na primer, pozicija bez lovca i sa belim na potezu je (po Nalimov bazi) mat u 93 poteza!
Ne, ne sumnjam da bi ijedan čovek to mogao da uradi (u manje od 100 poteza) ali ni softver bez pomoći Synergy, Nalimov ili Lomonosov baza. Možda bi na jačem kompjuteru (super kompjuteru) uz dovoljno vremena to i bilo moguće, ali to je samo spekulacija.

Koristeći Nalivov Tablebase na http://chessok.com/ može se pratiti put do pobede (možda može i kraće za par poteza) koji je zaista neverovatan (vredi pogledati)

Npr. uz najbolju igru i belog i crnog posle 34. poteza belog stiže se u poziciju:


Posle 52. poteza belog dolazi se u sledeću poziciju:


I prosto je neverovatno da će beli dobiti mat u potpuno suprotnom uglu (h1) za 41. potez (potez pošto će izvući kraljicu). Završna slika je:


Još je zanimljiva FINESA u posle 73. poteza belog i pozicije:


gde crni igra: 73. ... Nd7 (naizgled "žrtvujući" konja) a beli da bi odložio mat mora da igra 74. Kg6 nakon čega sledi: 74. ... Sdf8+ 75. Kh5 Kf5.

Zanimljivost: poziciju posle 52. poteza belog, SF7 ne rešava ni u 2 min. (na i5, c.c.a. 2000M nodes), ali poslednju rešava u 3 sekunde (i neku desetinku), dajući mat tačno u 21. potezu (93. crnog).

Dobro, i nije neka finesa jer skakač na h7 je pravi tabu, posle ... Nd7, ako ga beli pojede, sledi mat u 3 poteza, počevši sa Kf7 (lako i za najveće početnike).


KRATKA ANALIZA TOKA PARTIJE OD POČETNE POZICIJE

1) Zašto crni mora da promoviše b pešaka u skakača (a ne recimo u kraljicu)?


Dakle: 2. ... b1Q?
sledi:
3. Rxc3+ Kb7 4. Bxb1 Ne5 5. Rb3+ Kc7 6. Nf4 Qd2+ 7. Qf2 Qxf2+ 8. Kxf2 Nxf7 9. Nxe6+ Kc6 10. Nxd8+ Rxd8 11. Rf3 1:0 (+4,06)


Ovde beli NE treba da brani g7 pešaka već pokupi dva crna (pošto šahom na f6 osvoji konja), jer crnom ne pomaže ni motiv krivouglog lovca, jer sa topovima nije remi. SF7 to demonstrira vrlo ubedljivo ne dajući ni najmanju šansu crnom da se izvuče!
Naravno posle 2. ... b1N! beli NE može da igra 3. Rxc3+ jer skakač brani to polje!!

2) Zašto crni mora da pristane na "šah-huh" na e6?


U glavnoj varijanti se igra 5. ... Nxf7 jer na pokušaj da se zaštiti e6 sa 5. ... Kd7 ili 5. ... Kd6 (ocenjeno kao za nijansu bolje) sledi: 6. g8Q Rxg8+ 7. fxg8Q Rxg8+ 8. Bxg8 d4 9. Rc1 Nd2 10. Bxe6 Nef3



Da bi posle: 11. Bg8 Ke5 (ne pomaže ni Ne5) 12. Nd3+ Ke4 13. Bh7+ Ke3 14. Nc5 beli (ipak) dobio.
Crni se može žilavo braniti još nekih 15 do 20 poteza ali pozicija je ipak dobijena za belog.
Beli tu mora biti oprezan. Na primer, ako neoprezno dovede pešaka na h3 i zatim ga i izgubi:


Pozicija postaje jako komplikovana i beli je dobija tek 30 poteza kasnije, gde nastaju nestvarno lepe pozicije kao što su:


gde beli mora biti izuzetno precizan: 26. Be8! i dobija, ali 26. Bg6? i samo remi:

26. Bg6 Nd2 27. Re8 Ndf3 28. Ne3+ dxe3 29. Kxe3 Nh2


gde je SAMO REMI!

30. Rg8 Ng4+ 31. Kf4 Nf6 32. Rf8 Nd5+ 33. Kg4 Ne3+ 34. Kxh4 Nf3+ 35. Kh5 c2 36. Rc8 Ne1


gde beli mora da da svog lovca za pešaka na c2 i onda je i teorijski remi.
Kakav ples crnih konja! Veličanstveno!
(naročito treba obratiti pažnju na to da bez pešaka top i lovac dobijaju protiv dva konja)

i na kraju posle precizne igre i složenih manevara (posle 26. Be8):


gde beli na potezu (već je 52. od početne pozicije) ipak dobija.

3) U poziciji na dijagramu:


Beli može da igra i 8. g8Q?! ali je to slabije od 8. Rf2! iako je remi jer komplikuje sebi i dovodi se (čak) u slabiju poziciju koju mora veoma precizno da brani_
8. g8Q Rxg8+ 9. Bxg8 d4! 10. Rc1 Nh6! 11. Bh7 Bd2 12. Ra1 Ng4 13. Ra8 Nb3 14. Kf3 Nxh2+ 15. Ke2 Nd2 i remi (tek -0,77)
Dakako, beli ne može da izgubi ali mora da istrpi "torturu" jer ceni ima mnogo lakšu igru, bolju poziciju i priliku da kazni belog za svaku grešku, iako mora paziti da ne bude i obratno, iako manje verovatno (treba baš grubo pogrešiti da bi se izgubilo sa crnim figurama).

4) Ovde samo da naglasim detalj (i prikažem vanredno lepu poziciju)


gde crni (glavna linija) nastavlja sa 10. ... Ne5! dajući d pešaka ali je to najbolje u poziciji.

Doduše to se može odigrati i sa međupotezom 10. ... h3+ a remi je i sa 10. ... Ng5 (međutim ovde je "beton" remi i forsirano je; ne ostaju mu ni dva skakača iako ni oni ne pomažu jer je remi, već ostaje skakač protiv lovca sa po jednim pešakom i još krivouglim lovcem belog).

10. ... h3+ dovodi do:


gde sledi:

14. ... c2! 15. Re1 Nxh2+ 16. Ke2 Kxe6 17. Kd3+ Kd5 18. Kxc2 Na3+ 19. Kd3 itd.

gde na kraju crni ostaje sa parom skakača protiv belog topa što je teorijski (i praktično) remi.
Crni NE može braniti pešaka na h3 doveka, čak ni duže vreme posle par poteza od Kd3 on neminovno pada (razvučeni skakači na dva krila).

Nadam se da ste uživali, ja lično jesam!

Нема коментара:

Постави коментар