среда, 12. август 2015.

Nestvarno (Unreal)


Pozicija je (stvarno) nestvarna. Iz prave je partije ali samo kakve mogu igrati otac i sin, naročito ako je razlika između njih velika. Uz malo popuštanja (bez preterivanja, na kraju sam partiju dobio ali uz malo sreće) i činjenicu da sinak (Mihajlo) igra izuzetno čvrsto (više je partija odigrao sa kompjuterima nego ljudima pa je poprimio njihov stil i to zaista) došli smo do totalno "ošinute" pozicije:

Mihajlo (c.a. 1500) - Steva (c.a. 1900)



Crni je ovde mogao da (lako) dobije sa 1. ... Bxd3 uz 2. Rxd3 Qxc4, Kf2 Rb2+, itd.

Međutim, dobijalo je 1. ... Rxc4 što je i igrano u partiji

2. dxc4 ...

Malo je bolje 2. Kf2 ali svakako gubi posle 2. ... Rb2+

2. ... Qxc4+

(opet je dobijalo 2. ... Rb2+)

3. Kf2 Rb2+

Sada je pozicija bila sledeća:


Prvo (zapravo drugo) veliko račvanje brojnih varijanti.

1) 4. Kg3 (igrano u partiji, svakako slabije ali ne gubi odmah, naročito ne na nivou na kom se igralo (ispod 2000 Elo) a dodatno komplikuje situaciju i u slučaju da (deo) partije nastavi neka mašina (SF6 mada i slabija) kao beli, postaje jako zanimljivo.

2) 4. Kg1 (svakako najbolje u datoj poziciji, ali uz preciznu igru crnog gubi, doduše i to je zanimljivo, kao što će se videti u nastavku)

Dakle:

1)

4. Kg3 ...

Gde je najjače (po mašinama):

4. ... gxh4+

5. Qxh4 Qc5

što je efikasan ali dosadan način da se partija dobije.

Međutim (However) ja sam protiv engine-a (manje-više svejedno kod, konkretno SF6) odigrao:

5. ... Qe6

što pruža mnogo zanimljiviju igru (a takođe je dobijeno). Uz nekoliko neprezicnosti dospeo sam u sledeću poziciju (posle 26. Rc3):



26. ... Kf6
(verovatno je bolje Bd4 što je predlagao i SF6 ali mi se čini da nije od veće važnosti i pored toga što znam koliko je SF moćan makar i na 5 sec. po potezu)

27. Rxa3 Bc5
28. Ra4 Nd3 (i dalje mislim da je Bd3 samo mašinska finesa ... dobiću ja njega i ovako)
29. Ra6+ Ke5 (Bronštaj bi bio ponosan na mene !!)
30. Nb3 Nb4



31. Ra5
(e šta li je ovde smislio, videću već, ali ja konja nosim odmah ... Korčnoj bi bio ponosan na mene da vidi ovo ... naravno kad već mora da se pomeri top onda je napad na lovca i njegovo blokiranje (ne može mrdnuti zbog kralja) verovatno najjače u poziciji)
31. ... Rxb3
31. Rxd2
(zapravo procena mašine je da ovaj pešak vredi makar koliko skakač ili još preciznije rečeno, ovim će još eliminisati i pešaka na a2, naravno uz izmenu po jedne lake figure i gubitak kvaliteta, no sve drugo je verovatno još lošije)
32. ... Rc3 (kako da inače spasim lovca na c5?)
33. Bd1 Ke6
34. Rb2 Rc1
35. Bb3+ (eto zašto je umesto Ke6 bolje bilo Kf6)
35. ... Kf6
36. Bxa2 Bxa2
37. Rxc5 Rxc5
38. Rxb4


Crni na potezu (i ovo je već dobijeno)

Dobro, na cugu verovatno ne bih dobio protiv StockFish-a (mislite da je lako ... o tome više u nekom od sledećih tekstova, uz kratko vreme izvlačio mi se i iz gorih (izgubljenijih) pozicija ... naravno sa 7 min. do kraja partije možda bih ga i dobio ... ipak, ovo je manje čista pozicija od onih gde sam zbog jedne sitne greške ispušato pobedu .... slobodni pešak na e4 uopšte nije naivna stvar, motiv čisto topovske završnice sa f i h pešacima nije nimalo veselo za crnog ... objektivno bi crni morao ovo (ipak) da dobije, makar nema krivouglog lovca da se na to beli izvuče u poslednjem trenutku).

NASTAVLJA SE (TO BE CONTINUED)


Нема коментара:

Постави коментар